tirsdag den 3. januar 2012

Udskiftning .....

I går fik jeg syet lukkekant på tæppet ......masser af sting blev syet i hånden i går aftes ... og nu er er tæppet færdigt .....


Det har fået ærespladsen på sofaen .....
(Det får det nyeste skud på stammen ofte)


Mønsteret på tæppet har navnet  Irish Chain ...

"toppen" til tæppet har jeg syet for et par år siden ...- 
og jeg måtte ha' et lille spark for at få det færdiggjort ....



Jeg er superglad for resultatet ...som er meget forskelligt
  fra sidste gang jeg syede en "irish chain"


Jeg har både quiltet og sammensat farverne  anderledes...



Et rigtig dejligt tæppe ...nemt at sy ... og i alle "resterne"


                                     ♥♥♥

I dag på cykel-turen  var det begyndt at blæse op ...
Jeg cyklede mig til varmen ...og smed lufferne om i cykelkurven ....
Da jeg var næsten hjemme (efter 10km) opdagede jeg
at den ene luffe var fløjet a' :o( .....  øvøv....
Jeg tog turen endnu en gang ....uden held ....
Så nu må jeg enten fryse .... bruge mine skindluffer ...eller
i gang med pindene .... 
Måske de alligevel trængte til udskiftning :o( ..Håber mit næste forsøg bliver med en helt normal str. tommel.... :o) .....


Inden der kan strikkes ....
har jeg liiiige 6.måneds blokke til M&M....
og idag har den søde post været forbi med

Go' aften til jer :O)

21 kommentarer:

  1. Hold da op, det tæppe fortjerner da godt nok også æres pladsen. Sikke et stort arbejde. Er meget imponeret!

    SvarSlet
  2. Hej Marianne
    Endnu et fantastisk flot tæppe fra din hånd - og så har du endda lavet 2 af slagsen, det er da helt fantastisk.
    Jeg har også gået i overvejelser om at sy Hannes tæppe. Men jeg tror jeg holder mig til M&M - tæppet.
    Kram Hanne

    SvarSlet
  3. Sikke nogle smukke tæpper. Jeg er fuld af beundring.

    Kh Mette

    SvarSlet
  4. Hold nu op, hvor er det flot.
    Nu får jeg da en enorm lyst til at gøre mit Irish Chain færdig.
    det er svært at finde ord der beskriver hvor flot jeg synes tæppet er - jeg bliver altså helt mundlam.
    Kæmpe kram

    SvarSlet
  5. Hej smukke.
    Skønt tæppe, virkelig smukt.
    Øv med den luffe.
    Godt nytår til dig og dine også.
    Du skal nok få lov til at se hvad den nye maskine kan, men der går nok lidt tid før jeg rigtig kan lege med den, skal lige have syet to kjoler som skal være færdige, så den må bo i sin papkasse lidt, så jeg ikke bliver alt for fristet til at lege med den og det andedt glider i baggrunden.
    Knus Lene

    SvarSlet
  6. Hvor er det bare smukt dit tæppe. Tillykke med at det blev færdigt - imponerende.

    SvarSlet
  7. Sikke et skønt restetæppe du har lavet, det fortjener da bestemt hæderspladsen i sofaen.
    Ærgerligt med den forsvundne luffe, men så du jo have gang i pindene.

    SvarSlet
  8. Hvor er de tæpper bare flotte. Sad og så efter forskelligheder og fandt da også lidt i farverne, men vil ikke være dommer i hvilken der er smukkest. De ville også få ærespladsen herhjemme.

    Æv du må igang med pindene igen :)

    Jeg er også med på Hannes by pachwork.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  9. måske jeg skulle støve min Irish chain af og få den færdig gjort.
    Din er blevet rigtig flot!

    SvarSlet
  10. super flot tæppe :) ... hvad mål laver du dine tæpper i ?

    SvarSlet
  11. Milde der er flot, Marianne.
    Du er en knag til de tæpper ;)

    Billede i baggrunden er det også syet ?

    Yt

    SvarSlet
  12. Det er så smukt Marianne! Selvfølgelig skal det have ærespladsen ;-)

    Kram♥

    SvarSlet
  13. Hold da op hvor er det flot --Ja begge tæpper er smukke ;-)

    SvarSlet
  14. Hej Marianne!
    Atter engang, du er så dygtig og produktiv at jeg bliver helt forpustet.
    Smukke tæpper og hæderspladsen må være på sin plads.
    Knus.

    SvarSlet
  15. Rigtig flot tæppe - jeg kan godt forstå du har givet det hæderspladsen ;O)

    SvarSlet
  16. Super flot tæppe!!
    Sejt du har fået lavet to ufo'er, håber du også laver det grønne tæppe fra i sommer, vil vildt gerne se det færdigt!!
    Øv øv med luffer!!
    Ja vi har nok at sy på de næste måneder med hele to månedstæpper.
    Stort kram
    Marlene

    SvarSlet
  17. Jeg syntes de er lige super flotte begge tæpper. De fortjener helt sikkert ærespladsen. Øv til luffen, men nu kan du jo selv bestemme farven på den. Det kunne være lidt sjovt med 2 luffer i hver sin farve :-)

    SvarSlet
  18. Det er simpelthen super, duper flot. Ved godt hvor lang tid det tager at sy et tæppe i hånden. Jeg har syet en del, men er gået over til symaskinen, da jeg ikke har tid. Men tæpper kan man jo heller ikke få nok af :)

    SvarSlet
  19. Kan godt forstå at det nye tæppe får ærepladsen. sikke farver, sikken et arbejde

    Stine

    SvarSlet